بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


ممنوعيت ورود عشاير به چهارمحال و بختياري ، تا اول خرداد سال 91

شهرکرد /واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری از استان های گرمسیر ،تا اول خرداد ماه غیرقانونی است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری امروز با اشاره به رشد گونه های علفی و مراتع و بذر نشینی آنها در طبیعت بکر این استان گفت: با توجه به تقویم کوچ عشایر و برای جلوگیری از نابودی مراتع و حفظ گونه های گیاهی ورود دامداران عشایر و روستایی به چهارمحال و بختیاری تا اول خردادماه ممنوع است.
ابراهیمی با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر برای چرای دام و اتراق ،افزود: با شکستن قرق ها در استان های فارس ، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان ، حدود 40 درصد عشایرکشور وارد چهارمحال و بختیاری شده اند.
او گفت : طبق تقویم کوچ، اداره منابع طبیعی استان های فارس ، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان موظف هستند تا روز بیست و هفتم اردیبهشت عشایر را در محدوده استان های خود نگه دارند تا به مرور از روز های پایانی اردیبهشت عشایر وارد مرزهای چهارمحال و بختیاری شوند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد : با هر گونه تخلف عشایر قبل از زمان تقویم کوچ برابر مقررات و قوانین با آنها برخورد و پروانه های تعلیف دام آنها باطل می شود.
ابراهیمی گفت: عشایر چهارمحال و بختیاری با یک میلیون و 500 هزارواحد دامی ،25 درصد از پروتئین مورد نیازمردم استان را تامین می کنند.
133هزار نفر عشایر از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی ، دهکردی و نصر آبادی در قالب 20 هزار خانوار هفده درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده است
استان چهارمحال و بختیاری پس از استان فارس بیشترین جمعیت عشایرکوچنده کشور را داراست و دومین استان عشایر نشین کشور است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |